*alt_site_homepage_image*
lt
en

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Asmens tapatybės kortelė ir pasas

Kur ir kaip kreiptis dėl Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo?

Pilietis, gyvenantis užsienio valstybėje, dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo gali kreiptis:

  • į Lietuvos Respublikos diplomatinę atstovybę ar konsulinę įstaigą užsienio valstybėje,
  • jei yra Lietuvos Respublikoje, – į pasirinktą migracijos tarnybą.

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo tvarka ir jų galiojimas

Asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiami, jei:

  • pasibaigė jos/jo galiojimo laikas;
  • tapo netinkama naudoti;
  • yra netikslių įrašų ar pilietis pakeičia vardą (-us), pavardę, lytį, gimimo datą, gimimo vietą, asmens kodą;
  • pase išnaudoti vizoms skirti lapai;
  • piliečiui pageidaujant. 

Asmens tapatybės kortelė galioja:

  • 2 metus, jei ji išduota piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei ji išduota piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei ji išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų amžiaus;
  • 30 metų jei ji išduota piliečiui nuo 70 metų amžiaus.

Pasas galioja:

  • 2 metus, jei jis išduotas piliečiui iki 5 metų amžiaus;
  • 5 metus, jei jis išduotas piliečiui nuo 5 iki 16 metų amžiaus;
  • 10 metų, jei jis išduotas piliečiui nuo 16 metų amžiaus.

DĖMESIO:

  • Lietuvos Respublikos paso  ir asmens tapatybės kortelės galiojimo laikas nėra tęsiamas, o vietoj baigusio (baigiančio) galioti dokumento išduodamas naujas.
  • Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos asmens tapatybės kortelę arba pasą išduoda/keičia tik bendrąja tvarka. Nuo prašymo pateikimo dienos tai gali užtrukti iki dviejų mėnesių. Jei asmens tapatybės kortelė ar pasas keičiamas pasikeitus asmens duomenims (vardui, pavardei ar kt.) arba jei išduodamas pirmasis šis dokumentas vaikams, gimusiems iki 2008-07-22 ir įgijusiems kitos valstybės pilietybę – jo išdavimo laikas gali būti ilgesnis.
  • Skubos tvarka asmens tapatybės kortelę arba pasą išduoda ar keičia tik Migracijos tarnybos Lietuvoje. 
  • Asmens tapatybės kortelė arba pasas konsulinėje įstaigoje išduodamas tik deklaravus gyvenamąją vietą užsienio valstybėje. Deklaruoti išvykimą į užsienį galima ambasadoje. Gyvenamosios vietos deklaruoti nereikia:
    • konsulinėse įstaigose bei atstovybėse prie tarptautinių organizacijų, tarptautinėse organizacijose dirbantiems asmenims ir kartu su jais išvykusiems šeimos nariams visą darbo šiose įstaigose ar organizacijose laiką;
    • asmenims, atliekantiems privalomąją arba alternatyviąją krašto apsaugos tarnybą;
    • asmenims, kurie gydosi stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose;
    • moksleiviams ir studentams mokymosi laikotarpiu (išskyrus nepilnamečius, kurių tėvai yra deklaravę gyvenamąją vietą užsienio valstybėje);
    • asmenims, atliekantiems laisvės atėmimo bausmę, laikomiems kardomojo kalinimo vietoje;
    • jūreiviams.
  • Jeigu Lietuvos Respublikos piliečio asmens tapatybės kortelė ar pasas baigė galioti ar yra prarasti ir asmuo neturi kito galiojančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento (asmens tapatybės kortelės ar paso) ir prireikia skubiai grįžti į Lietuvą, konsulinė įstaiga gali išduoti grįžti į Lietuvą laikiną kelionės dokumentą – asmens grįžimo pažymėjimą.
  • Asmens tapatybės kortelės kontaktinės elektroninės laikmenos aktyvavimo duomenys (slaptažodis) išduodami tik asmenims nuo 14 metų. Atsiimti voką su slaptažodžiu galima tik atvykus asmeniškai arba, pateikus rašytinį prašymą, paštu. Įgaliotam asmeniui slaptažodis neišduodamas.
  • Sertifikatai (asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatas ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatas) galioja 5 metus nuo jų sudarymo momento.  Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsulinėse įstaigose galimybės atnaujinti sertifikatus nėra. Dėl sertifikatų atnaujinimo piliečiai turi kreiptis į Migracijos departamento Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių ar Vilniaus skyrių - į pasirinktą skyrių būtina atvykti asmeniškai ir su savimi turėti galiojančią asmens tapatybės kortelę. Sertifikatų atnaujinimas atliekamas vietoje ir yra nemokamas. 

Kokius dokumentus reikia pateikti Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelei arba pasui gauti ar pasikeisti?

  • Dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo Lietuvos Respublikos visi piliečiai nuo 2 metų turi asmeniškai atvykti į Lietuvos konsulinę įstaigą užsienio valstybėje ar į migracijos tarnybą Lietuvoje. Jei vaikas iki 2 metų neatvyksta, pateikiamos 2 vaiko nuotraukos, atitinkančios nustatytus reikalavimus.  
  • Asmenys, vyresni nei 16 metų amžiaus, prašymą ir kitus dokumentus pateikia patys. Tačiau asmenims nuo 16 iki 18 metų kreipiantis dėl pirmojo Lietuvos Respublikos pilietybę ir tapatybę patvirtinančio dokumento išdavimo, dalyvauti turi ir vienas iš tėvų ar globėjų. Jeigu kreipiamasi dėl asmens tapatybės kortelės arba paso keitimo ar išdavimo asmeniui iki 16 metų, kuris jau turėjo pasą ir/arba asmens tapatybės kortelę, tai dokumentus, dalyvaujant pačiam nepilnamečiui, pateikia vienas iš tėvų ar globėjų.
  • Keičiant asmens tapatybės kortelę arba pasą, pasikeitus pavardei po santuokos/ištuokos užsienyje, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl santuokos/ištuokos įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje
  • Kreipiantis dėl vaiko, gimusio užsienio valstybėje, pirmojo Lietuvos Respublikos paso arba asmens tapatybės kortelės išdavimo, kartu turi būti pateikti dokumentai dėl vaiko gimimo įtraukimo į apskaitą Lietuvos Respublikoje.

Dokumentai, kuriuos reikia pateikti asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimui/keitimui:

  • Asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos pasas ar asmens tapatybės kortelė). Jei kreipiamasi dėl paso ar asmens tapatybės kortelės vaikui iki 16 m. - vaiko ir vieno iš tėvų ar globėjų asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (Lietuvos Respublikos pasas ar asmens tapatybės kortelė). 
  • Banko kortele ambasadoje sumokamas konsulinis mokestis.
  • Jei pageidaujama pasą arba asmens tapatybės kortelę gauti paštu, pateikiamas USPS arba UPS iš anksto apmokėtas registruotas (su tracking) sau adresuotas vokas (2 vokai, jei asmens tapatybės kortelė užsakoma su su el. parašo slaptažodžiu). 
  • Asmeniui praradus asmens tapatybę patvirtinantį (-čius) dokumentą (-us) - ambasadai pateikiamas kitas asmens tapatybę ir Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas (gali būti nebegaliojantis)arba kitas dokumentas su asmens nuotrauka, pvz.: vairuotojo pažymėjimas, Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimas ir pan. ar užsienio valstybės išduotą dokumentas: pasas, leidimas gyventi ar kt.

DĖMESIO:

Visais atvejais, pateikiant dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės arba paso išdavimo/keitimo, konsulinis pareigūnas turi teisę prašyti pareiškėjo pateikti papildomus dokumentus ir/arba patikslinti pateiktus duomenis.

Koks yra konsulinis mokestis už Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimą/keitimą?

Konsulinis mokestis už asmens tapatybės kortelės arba paso keitimą/išdavimą – 100 EUR. Už asmens tapatybės kortelės išdavimą/keitimą, kai kartu užsakomas/keičiamas pasas, imamas perpus mažesnis (50 eurų) konsulinis mokestis.

Konsulinis mokestis ambasadoje mokamas banko kortele JAV doleriais.

Konsulinio mokesčio lengvatos už paso keitimą/išdavimą taikomos:

  • 50 % – vaikams iki 18 metų, taip pat Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme nustatytą senatvės pensijos amžių sukakusiems Lietuvos Respublikos piliečiams.
  • 100 % – vaikams, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, užsienio valstybių stacionariose globos įstaigose išlaikomiems asmenims, sutuoktinio neturintiems senatvės pensijos amžiaus sulaukusiems asmenims, neįgaliesiems, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis, pasipriešinimo (rezistencijos) dalyviams, kuriems kario savanorio ar laisvės kovų dalyvio teisinis statusas pripažįstamas Lietuvos Respublikos pasipriešinimo 1940–1990 metų okupacijoms dalyvių teisinio statuso įstatyme nustatyta tvarka, ir Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusių nuo 1939–1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 3 straipsnyje nurodytiems nuo okupacijų nukentėjusiems asmenims, kuriems pagal šį įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio asmens teisinis statusas.

SVARBU:

Konsulinio mokesčio lengvatos gali būti taikomos tik už paso išdavimą/keitimą

Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ir paso atsiėmimo tvarka

Asmens tapatybės kortelę arba pasą pilietis atsiimti gali asmeniškai atvykęs į konsulinę įstaigą arba minėtus dokumentus paimti gali piliečio įgaliotas asmuo, kitas teisėtas atstovas ar piliečio rašytiniame prašyme išduoti asmens tapatybės kortelę ar pasą, nurodytas asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę arba pasą turi, o piliečio nuo 16 iki 18 metų gali vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, turi būti pateiktas keičiamas Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantis dokumentas. Jis pažymimas kaip negaliojantis ir asmeniui pageidaujant grąžinamas.

Jei pilietis pageidauja, asmens tapatybės kortelė arba pasas gali būti siunčiami registruotu paštu. Tačiau paštu gautas dokumentas neaktyvuojamas ir negalioja tol, kol konsulinė įstaiga paštu arba elektroninėmis priemonėmis negauna asmens pranešimo apie dokumento gavimą.

DĖMESIO:

Ambasadai per nustatytą laiką negavus pranešimo apie asmens tapatybės kortelės ar paso gavimą (jei dokumentas buvo siunčiamas paštu), atitinkamas dokumentas paskelbiamas dingusiu.

Jeigu pilietis neatvyksta į konsulinę įstaigą atsiimti išduoto dokumento per vienerius metus nuo dokumento išrašymo dienos, šis dokumentas paskelbiamas negaliojančiu ir nustatyta tvarka sunaikinamas.